Algemene voorwaarden D-moveS Breda

Definities

  1. D-moveS Breda is gevestigd te Breda onder kvk nummer 87047594
  2. Klant; Degene met wie D-moveS Breda een overeenkomst is aangegaan
  3. Partijen; D-moveS Breda en klant samen (kan een ander bedrijf als opdrachtgever).
  4. Consument; een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt. 

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens D-moveS Breda.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van D-moveS Breda zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  2. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat gemeld.
  3. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de gemelde termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.

Aanvaarding

  1. Bij een aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt D-moveS Breda zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan
    enige rechten kan ontlenen.
  2. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt D-moveS Breda slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

Prijzen

  1. Alle prijzen die D-moveS Breda hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis – verzend – of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of
    anders overeengekomen.
  2. Alle prijzen op die D-moveS Breda hanteert voor zijn product of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan D-moveS Breda ten alle tijden wijzigen.
  3. De prijs met betrekking tot dienstverlening wordt door D-moveS Breda vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
  4. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van D-moveS Breda, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
  5. Indien partijen voor een dienstverlening door D-moveS Breda een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn
    overeengekomen.
  6. D-moveS Breda is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
  7. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient D-moveS Breda de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
  8. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  9. D-moveS Breda heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
  10. Voorafgaand aan de ingang ervan zal D-moveS Breda prijsaanpassing meedelen aan de klant.
  11. De consument heeft het recht om de overeenkomst met D-moveS Breda op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Betalingen en betalingstermijn

  1. De klant moet declaraties binnen 1 maand na factuurdatum aan D-moveS Breda betalen, tenzij partijen hierover andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld staat. 
  2. Betalingstermijnen worden beschouwt als uiterlijke betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim
    en in gebreke is, zonder dat D-moveS Breda de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke moet stellen.
  3. D-moveS Breda behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidsstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen overeengekomen termijn, dan is D-moveS Breda gerechtigf een rente van 1% per week in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan D-moveS Breda.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor het buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet tijdig heeft betaald, mag D-moveS Breda zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsplicht heeft voldaan.
  5. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door D-moveS Breda, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan D-moveS Breda te betalen.

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Verrekking 

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan D-moveS Breda te verrekenen met een vordering op D-moveS Breda.

Verzekering

  1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal;

  • Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
  • Materialen van D-moveS Breda die bij de klant aanwezig zijn
  • Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd 

  1. De klant geeft op verzoek van D-moveS Breda de polis van deze verzekering ter inzage.

Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor D-moveS Breda enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatverplichtingen.

Uitvoering van de overeenkomst 

  1. D-moveS Breda voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. D-moveS Breda heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot van de klant.
  4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat D-moveS Breda tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst. 
  5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat D-moveS Breda tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

Informatieverstrekking door de klant

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan D-moveS Breda.
  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders
    voortvloeit. 
  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert D-moveS Breda de betreffende bescheiden.
  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door D-moveS Breda redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit
    voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Duur van de overeenkomst

  1. Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van
    een opzegtermijn van 1 maand c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand dan eindigt de overeenkomst van rechtswege.
  2. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet de klant D-moveS Breda schriftelijk
    in gebreke stellen.

Geheimhouding 

  1. De klant houd iedere informatie die hij (in welke vorm dan ook) van D-moveS Breda ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geld voor alle andere informatie betreffende D-moveS Breda waarvan hij weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan D-moveS Breda schade
    kan berokken. 
  3. De klant neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat hij de in lid 1 en 2 genoemde informatie ook geheim houdt. 
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie; 

  • Die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van de schending van de geheimhoudingsplicht van de klant.
  • Die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht

  1. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop.

Boetebeding

  1. Indien de klant het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij ten behoeve van D-moveS Breda een onmiddellijke opeisbare boete van € 5000,00  voor elke
    overtreding en daarnaast een bedrag van 5% van het hierboven genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  2. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
  3. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van D-moveS Breda waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen

Vrijwaring 

De klant vrijwaart D-moveS Breda tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door D-moveS Breda geleverde producten en/of diensten.

Klachten.

  1. De klant dient een door D-moveS Breda geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoord een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant D-moveS Breda daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na
    constatering van de tekortkoming, op de hoogte te stellen.
  3. Consumenten dienen D-moveS Breda uiterlijk binnen 1 maand na constateringen van de tekortkoming hiervan op de hoogte te stellen.
  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerde mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat D-moveS Breda in staat is hierop adequaat te reageren.
  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat D-moveS Breda gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.   

Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestelling schriftelijk (of elektronisch) kenbaar te maken aan D-moveS Breda.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling D-moveS Breda ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijk aansprakelijkheid klant 

Als D-moveS Breda een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan D-moveS Breda verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid D-moveS  Breda 

  1. D-moveS Breda is uitsluitend aansprakelijkheid voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Indien D-moveS Breda aansprakelijk is voor enige schade, is het slecht aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van de overeenkomst.
  3. D-moveS Breda is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparing of schade aan derden.
  4. Indien D-moveS Breda aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten beroeps-  aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij
    van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding
    van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Vervaltermijn

  1. Elk recht van de klant op schadevergoeding van D-moveS Breda vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in het artikel
    6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer D-moveS Breda toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzonder aard of geringe betekenis, de ontbinding
    niet rechtvaardigt.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door D-moveS Breda niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat D-moveS Breda in verzuim is.
  3. D-moveS Breda heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien House Care Breda kennis heeft genomen van omstandigheden
    die hem goede grond geven om te vrezen dat zijn klant zijn verplichtingen niet behoorlijk kan nakomen. 

Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van D-moveS Breda in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan D-moveS Breda kan worden toegerekend in een van
    de wil van D-moveS Breda onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet
    van D-moveS Breda kan worden  verlangt.
  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen etc.) wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden:
    onverwachte stroom,- elektriciteits- internet,- computer- en telecomstoringen: computervirussen, staking, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor D-moveS Breda 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat D-moveS Breda er weer aan kan voldoen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  5. D-moveS Breda is in een overmachtsituatie geen enkele (schade) vergoeding verschuldigd, ook niet als het gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

Wijziging van de overeenkomst

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Wijziging algemene voorwaarden

  1. D-moveS Breda is gerechtigt deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal D-moveS Breda zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Consumenten zijn gerechtigt bij een wezelijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van D-moveS Breda.
  2. Deze bepaling geldt als een een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichts in de buurt komt van wat bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter 

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar D-moveS Breda is gevestigd/praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Opgesteld op:

07-10-2019